Wednesday, November 28, 2007

The Woman's Place In The Classic Age Of Advertising

In lumea publicitatii, imaginii si spectacularului, un lucru nu mai este suficient SA FIE, trebuie sa si PARA..principiu cunoscut din ice age-ul advertising-ului si aplicat si in zilele noastre. Dar ce se intampla atunci cand "este"? Cand o reclama chiar este ofensiva? Ce-i drept, ofensiva dupa criteriile de valorizare folosite acum, pentru ca nu cred ca in prima jumatate a secolului trecut erau percepute astfel, prin prisma faptului ca femeile nu aveau aceleasi drepturi si aspiratii pe care le au acum. Dar, totusi reclamele ofensive au "evoluat" de-a lungul vremii si de-a latul istoriei, odata cu transformarile structurale din cadrul societatii. Au evoluat in functie de modificarea perceptiei asupra femeii. Daca pe la 1920-1960 aveau doua posibilitati de a fiinta: 1. sotie supusa; 2. hair-brained office girls, in zilele noastre, in ciuda rolului social pe care femeia l-a dobandit, in reclame se rezuma la a fi un "obiect sexual". Cu cat mai slaba si mai dezbracata, cu atat mai bine. Asta pentru ca sexul vinde. Sexul si fotbalul. Dar la fotbal nu ne pricepem, nu doamnelor :))? Anyway, despre reclame ofensive mai recente, mai multe aici.
Eu va voi supune atentiei cateva print-uri mai vechi:
pe la 1952:

1953:
1961:

No comments: