In lumea publicitatii, imaginii si spectacularului, un lucru nu mai este suficient SA FIE, trebuie sa si PARA..principiu cunoscut din ice age-ul advertising-ului si aplicat si in zilele noastre. Dar ce se intampla atunci cand "este"? Cand o reclama chiar este ofensiva? Ce-i drept, ofensiva dupa criteriile de valorizare folosite acum, pentru ca nu cred ca in prima jumatate a secolului trecut erau percepute astfel, prin prisma faptului ca femeile nu aveau aceleasi drepturi si aspiratii pe care le au acum. Dar, totusi reclamele ofensive au "evoluat" de-a lungul vremii si de-a latul istoriei, odata cu transformarile structurale din cadrul societatii. Au evoluat in functie de modificarea perceptiei asupra femeii. Daca pe la 1920-1960 aveau doua posibilitati de a fiinta: 1. sotie supusa; 2. hair-brained office girls, in zilele noastre, in ciuda rolului social pe care femeia l-a dobandit, in reclame se rezuma la a fi un "obiect sexual". Cu cat mai slaba si mai dezbracata, cu atat mai bine. Asta pentru ca sexul vinde. Sexul si fotbalul. Dar la fotbal nu ne pricepem, nu doamnelor :))? Anyway, despre reclame ofensive mai recente, mai multe aici.
Eu va voi supune atentiei cateva print-uri mai vechi:
pe la 1952:
1953:
1961:
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment